Projekty, které by ve vašem podnikatelském plánu neměly letos chybět

Co je vaším hlavním cílem pro letošní rok? A které projekty vám mohou v dosažení cíle pomoci?

S novým rokem začíná často nové plánování, nové vize, nové cíle. V Úspěšné a Odpočaté se zaměřujeme nejen na zdvojnásobení obratu a zisku, ale především na odhalování brzd, které vám brání si v podnikání vydělat dost a zároveň stíhat vše podstatné. Využíváme k tomu skvělého pomocníka, a to metodu Fix this next (FTN).

Díky této metodě si jste schopna nastavit reálné i ideální finanční cíle, odhalit hlavní brzdy v podnikání a cesty, které vás k cíli dostanou.

Odhalení brzd je snad to nejdůležitější a my je odhalujeme v 6 základních oblastech:

  1. Podpora
  2. Poptávka
  3. Produkt
  4. Prodej
  5. Profit
  6. Procesy

Pořadí těchto 6 oblastí není vůbec náhodné. Pokud totiž například zjistíte, že nemáte dobře vytvořený produkt a nabídku, velmi těžko se vám podaří něco prodat.

Proto je tak moc důležité odhalit, v které oblasti tkví vaše hlavní brzda. Jakmile tu stěžejní brzdu odhalíte, můžete na ní začít intenzivně pracovat, abyste posunula byznys dál ke svém spokojenosti jak z pohledu osobního, tak z pohledu finančního.

Co posune podnikání

Brzdy odhalujeme speciálními otázkami a podle určené brzdy volíte následně i nástroj - projekt, díky kterému můžete stanoveného cíle dosáhnout.

Projektů je samozřejmě nespočet, tak se tu pokusíme vypíchnout alespoň ty základní, na kterých můžete stavět dál:

Zdražování 

Někdo se snaží prodávat tím, že nasadí slevy. To je ale cesta, kterou nemáme vůbec rády. Naším oblíbeným nástrojem je naopak zdražování.

Je to cíl skoro každého podnikatele, stále na zřeteli ho musí mít maminkatelka. 

Vyšší hodinová sazba = Vyšší zisková marže = Stejný výdělek za méně hodin = Více času na sebe a s dětmi

Už mi rozumíte? 

Jednou z cest, jak prodávat produkt dráže i běžný produkt, je udělat z něho službu. Například neprodávám bižuterní korále, ale domácí kurz korálkování, kde zákazník najde vše k tomu, aby mohl začít. 

Přidaná hodnota služby spočívá ve výběru a sestavení zboží do praktických balíčků, které vystihují obvyklé požadavky zákazníka. Do balíčku připojíme návod, a povýšili jsme tím obyčejný produkt na produkt na míru, který se chová jako služba. 

Masivní kampaň na prodejní evergreen

Z minulých zkušeností nebo analýzy svého podnikání víte, co se vám v uplynulém roce dobře prodávalo. Pod pojmem “masivní kampaň na prodejní evergreen” se ukrývá jednoduchý cíl, který by měl být možná hned na druhém místě:

Prodat toho letos ještě více.

Funguje to, prodává se to, umíte to. To je ten pravý okamžik, kdy nastupuje dobrá reklama, inzerce, promotion nebo kampaň. Většina podnikatelů si představuje jako kampaň něco, kdy se snažíme představit na trh úplně nový produkt nebo službu, ale taková kampaň bývá na dlouhé lokte a drahá. 

My se budeme snažit soustředit svoje marketingové síly na to, abychom vytěžily maximum prodeje z existujících top služeb a produktů. Pokud znáte Paretovo pravidlo 80/20, možná tušíte, že většinu vašeho obratu ve skutečnosti tvoří jeden produkt! 

Hledat a zavádět nové produkty

Pokud podnikáte méně než 4 až 5 let, nejspíš jste ještě neobjevila všechny produkty a služby, které můžete ve svém podnikání prodávat. Protože nechceme, aby vám potenciálně unikl nějaký skvělý nápad, který bude zdrojem další prosperity, zařazujeme proto i tento projekt:

Hledat nové produkty a služby.

I tato cesta je někdy důležitá. V kurzu Jsem máma, chci podnikat vysvětlujeme, že není potřeba moc riskovat, aby se nový projekt rozjel. Důležité je si stanovit, co od nového projektu očekáváte a pořádně ho otestovat.

Budovat prodejní trychtýře 

Prodejní trychtýř nesouvisí s kuchyňským nářadím ani s prodejem zázračných hrnců. Je to mnemotechnická pomůcka, která vychází z grafu klasického procesu, během něhož se z cizího člověka na počátku stává váš zákazník.

  • 1 000 lidí uvidí vaši reklamu = široké hrdlo trychtýře
  • 100 z nich se rozhodne si o vás více přečíst = trychtýř se nám zužuje
  • 10 lidí se rozhodne něco si koupit = propadli do úzkého hrdla trychtýře

Mluvíme-li o tom, jak budeme budovat prodejní trychtýř, máme tím na mysli nastavené procesy, které nám umožňují chodit každý den spát s jistotou, že potřebný počet poptávek přijde. 

Tento proces vám bude nějakou dobu trvat a bude vyžadovat i určité experimentování (vyzkoušet různé druhy propagace) a průběžné změny strategie (například sledovat nové technologie marketingu nebo zaučit asistentku). Proto ho řadíme ve svých prioritách až na čtvrté místo. 

Další priority

Projekt číslo pět může být cokoliv dalšího, co cítíte jako důležité. Třeba, “Vytvořit padesátitisícovou finanční rezervu”.  Často se objevuje potřeba zaučit nové zaměstnance. Ti poté mohou některé projekty převzít po vás. 

Protože skoro každý typický projekt bude vyžadovat extra peníze, má smysl je klást až na 4. až 5. místo za projekty, jejichž bezprostředním efektem bude navýšení zisku a jeho zajištění trvale. 

Jak svoje projekty seřadit, a dál s nimi pracovat, o tom hovoříme pravidelně v programu Úspěšná a odpočatá.

Myslete na sebe

Ať už zvolíte pro letošní rok jakýkoli projekt, myslete především na sebe. Popřemýšlejte, jaký byl loňský rok. Co se vám povedlo a co byste ráda nastavila jinak. 

Podle toho, jak si nastavíte své osobní priority, vyplynou pak i priority pracovní. A díky tomu si i mnohem lépe nastavíte cíle a odhalíte brzdy v podnikání, které vám stály v cestě.

Odhalit brzdy pomáháme i v programu Úspěšná a Odpočatá (teď dokonce s kurzem zdarma navíc). A nejenže brzdy odhalíme, ale hlavně je tam k dispozici celý proces, který vám pomůže dané brzdy odstranit. 

Co je tedy vaším hlavním letošním cílem a jaké projekty k němu povedou?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.