Austin Kleon: Ukaž, co děláš!

(Recenze knihy)

Jak na sebepropagaci, aniž by člověk prodával. Austin Kleon ve své knize popisuje, že vlastně stačí to, co běžně děláme v reálném životě – podělit se s přáteli o to, co člověk už umí.

Ke knize jsem se dostala díky Elišce Vyhnánkové, která ji doporučila ve své přednášce. Od shlédnutí přednášky mi trvalo dobré dva týdny, než jsem ji zakoupila. Pak už stačily dvě hodinky a kniha byla přečtená.

Austin Kleon - přední obálka

Austin Kleon s lehkostí a hravostí popisuje, jak „prodat“ svou práci přes sociální sítě a blogování. Jak sám píše, nejde o sebepropagaci, ale o sdílení věcí, které máte rádi, s ostatními lidmi. A to koneckonců dělá každý v osobním kontaktu velmi přirozeně.

Základní myšlenkou je sdílet například proces tvorby s ostatními lidmi. Ten, díky němuž vzniká náš konečný produkt. Nesnažit se procpat produkty a služby, ale ukázat cestu, kterou musíme vyšlapat, než ten konečný produkt máme.

Nemluví o autentičnosti nebo jak být sám sebou na sociálních sítích, ale popisuje, jak můžete předávat něco, co jiné lidi obohatí, vzdělávat a vybudujete tak dlouhodobý vztah.

Ukaž, co děláš!

Úryvky:

  • „Ať už je vaše práce jakákoli, tak v tom, co děláte, je kus umění a jsou lidé, které by vaše umění zajímalo – jen je třeba jim ho nějak vhodně prezentovat.“
  • „Ve skutečnosti může být nejpřínosnější, pokud produkty vaší práce nelze snadno sdílet, jste-li teprve v učednické fázi a nemůžete prostě plesknout o stůl portfoliem, nebo prostě pokud vaše práce nevede ke hmatatelným finálním výrobkům.“
  • „Staňte se dokumentaristy toho, co děláte.“
  • „Vybuduj si dobré doménové jméno.”
  • „Sdílejte nedokonalou i nedokončenou práci, na niž chcete dostat zpětnou vazbu, ale nesdílejte úplně všechno. Je rozdíl mezi sdílením a přesdílením.”
  • „Chceš srdce, nikoli bulvy.”
Austin Kleon - zadní obálka

Nepříjemným aspektem je vazba této knihy, která se rychle rozpadá. Mám ji doma teprve druhý den a některé listy vypadávají. Jane Melvile, chce to kvalitnější vazbu! Nikdo přece nechce, aby se kniha po dvou použitích stala salátovým vydáním.

Pokud o koupi uvažujete, knihu můžete pěkně prolistovat na stránkách nakladatelství.

Kniha by se měla dostat do ruky každému podnikateli, každé podnikatelce. Ať už chcete svou strategii jen vypilovat, nebo chcete teprve začít. Já sama jsem díky ní poupravila svoji strategii používání sociálních sítí a už mám připraveno několik novinek.

Jakou dobrou knihu, která vás v podnikání posunula, jste četly vy? Jak se vám líbila Ukaž, co děláš!? Těším se na vaše názory.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

maminkatelky.cz