Když je práce člověku koníčkem, je to ideální stav. Ale dokud si ze svého podnikání nemůžete vyplácet pravidelnou výplatu, nebo ho stále dotujete, je to koníček, ne podnikání. Pokud to se svým byznysem myslíte vážně, je třeba se vnitřně trochu přenastavit: Práce vás baví. Paráda. Ale času máte málo, tak si ho nechte zaplatit.
V počátečním romantickém nadšení z rodící se firmy člověk snadno zapomene na důležitý fakt: Cílem podnikání je zisk. A k tomu se chcete dostat co nejrychleji. Protože s malými dětmi máte výrazně omezené časové možnosti, musíte o to lépe prioritizovat a své síly napnout jen k aktivitám, které povedou k zisku.
Nepotřebujete jen být vidět, potřebujete prodávat. Tam, kde jsou vaši zákazníci. Nemusíte mít v začátcích profesionální webové stránky, pokud vám k výdělku stačí vylepit pár letáčků na správných místech. Je zbytečné ztrácet čas psaním dlouhých blogů, když z nich nekouká nic než pár milých komentářů. Není nutné rozjíždět facebookové kampaně, když si vás klienti najdou i bez nich.
Každý byznys má svá specifika a univerzální recept neexistuje. Nespoléhejte na zaručené rady. Zkoušejte, co generuje zisk vám, a toho se držte. Několik obecně platných rad ale přeci jen mám. Dala jsem je dohromady v on-line kurzu 7 chyb v podnikání při dětech. Věřím, že i vám pomůže vyhnout se počátečním přešlapům a najít si svou cestu k úspěchu.